שקיות פוליאתילן (LDPE, HDPE), שקיות פוליפרופילן (BOPP, CPP), ושקיות פוליאסטר – מה הכי מתאים לכם?

כל מי שזקוק לשקיות לעסקים ישמע במוקדם או במאוחר את המונחים “פוליאתילן”, “פוליפרופילן” ו-“פוליאסטר”. אבל על מה מדובר? והאם כל סוגי הפוליאתילן והפוליפרופילן הם אותו הדבר?

בעולם האריזות והשקיות ישנם סוגים שונים של שקיות מפוליאתילן, והבחירה ביניהן יכולה לבלבל. הנה כמה דברים חשובים שכדאי לדעת לפני שיוצאים לדרך.

1 – מה זה בעצם פוליאיתלן?

פוליאתילן הוא אחד מהחומרים הנפוצים ביותר לייצור שקיות. פוליאיתלן הוא פולימר המורכב מיחידות רבות של אתילן (שהוא תוצר לוואי של תעשיית הנפט). אפשר לבנות סוגים שונים של פוליאתילן, וליצור יריעות עם מאפיינים פיזיים קצת שונים. שניים מהסוגים הנפוצים ביותר המשמשים בתחום השקיות והאריזות הגמישות הן LDPE (פוליאתילן בצפיפות נמוכה) ו-HDPE (פוליאיתלן בצפיפות גבוהה).

אפשר להוסיף לפוליאתילן חומרים שונים שמקנים לו תכונות מיוחדות:

ניתן לדוגמה להוסיף לפוליאיתלן חומר מיוחד שמונע היווצרות חשמל סטטי. זו תוספת חשובה במיוחד במפעלים שבהם אורזים מוצרים באריזות אוטומטיות.

אפשר להשתמש בפוליאתילן כדי לייצר בלמינציה יריעות מורכבות, שישמשו גם הן למכונות אריזה אוטומטית (מתאים במיוחד עבור מוצרים שצריכים הגנה נוספת, או שמירה על הטריות. אריזות מסוג זה יכולות לתת למוצר שלכם חיי מדף של 6-7 חודשים).

2 – מה זה פוליפרופילן?

פוליפרופילן הוא פולימר תרמופלסטי, שנחשב לחזק למדיי וגמיש. פוליפרופילן משמש לייצור מגוון רחב של אריזות גמישות ושקיות, ונחשב לפיתרון אריזה יעיל עבור מפעלים רבים. שתי השיטות לייצור פרופילן הן באמצעות אקסטרוזיה (כלומר שיחול, בעברית) או באמצעות הזרקה.

אחד הסוגים המפורסמים ביותר של פוליפרופילן הוא ה-BOPP, כלומר  Biaxially Oriented Polypropylene. מדובר על פוליפרופילן שבמהלך הייצור נמתח לשני כיוונים (גם לאורך וגם לרוחב) כדי לשפר את השקיפות והחוזק שלו.

יריעות ושקיות מ-BOPP הן פיתרון אריזה פופולרי במיוחד עבור מגוון עסקים, במיוחד בתחום המזון המוכן. שקיות BOPP מתאימות מאד לאריזת עוגות, סנדוויצ’ים, וגם כשקיות לאריזה פנימית בתוך קופסאות קרטון. קל להדפיס עליהן באיכות גבוהה, והתוצאה נראית טוב.

לא רק שקיות BOPP… יש גם שקיות CPP!

אחד מסוגי הפוליפרופילן הנפוצים הוא CPP. בעלי עסקים רבים מעדיפים להשתמש דווקא ב-CPP (עבור מוצרים מסויימים), ובצדק. ל-CPP יש שקיפות יפה, שמחמיאה למוצרים שבפנים. מדובר גם על חומר רך, שעמיד בחום. מצד שני, מחירו של ה-CPP הוא גבוה יותר (בהשוואה לפוליאיתלן, לדוגמה) כך שיש לקחת גם את האלמנט הזה בחשבון כשבוחרים את השקית הכי נכונה עבור העסק שלכם. בנוסף, פוליפרופילן זקוק פעמים רבות לתוסף נגד חשמל סטטי.

3 – מה זה פוליאסטר?

גם פוליאסטר הוא פולימר, אחד הנפוצים בתעשייה, למעשה. רבים מכנים אותו פשוט “ניילון”, אבל מדובר למעשה על חומר מתוחכם הרבה יותר, שמתאים למגוון שימושים. פוליאסטר נחשב לחזק ועמיד, גם בחום.

ניתן לצפות את הפוליאסטר במגוון ציפויים, וכך להעניק לו תכונות כימיות ופיזיקליות מיוחדות. לדוגמה: ניתן לצפות את הפוליאסטר בחומר שמאפשר הלחמה עצמית (פתרון זה מתאים במיוחד למפעלים שאורזים מזון באמצעות מכונות לאריזה אוטומטית) או בחומר שמשפר את תכונות ה-BARRIER שלו.

אז איזה שקיות הכי מתאימות לעסק שלי? שקיות LDPE? שקיות CPP?

כפי שיגיד לכם כל יצרן שקיות רציני: זה תלוי. יכול להיות שעבור חלק מהמוצרים שלכם כדאי להשתמש בשקיות CPP, ועבור מוצרים אחרים עדיף להשתמש בשקיות מחומרי גלם אחרים, או עם תוספים מיוחדים. איך יודעים מה צריך? אלה בדיוק הנושאים שיעלו במהלך פגישת היעוץ עם הצוות המקצועי של פלקסופרינט, לפני תחילת העבודה. זו הגישה שמנחה אותנו: אנחנו לא מוכרים ערימות של שקיות “סתם”. בפלקסופרינט הכל תמיד מותאם אישית, בדיוק לפי הצורך שלכם.

אנחנו מאמינים שזו הדרך היחידה לתת לכם מענה רציני, איכותי ומשתלם. אנחנו תמיד בודקים לעומק מה הפיתרון הכי טוב עבור העסק שלכם, ורק אז מייצרים את השקיות והאריזות שיתנו לכם את התמורה הטובה ביותר.

שקיות BOPP, שקיות פוליאסטר ושקיות LDPE – איזה עובי צריך?

אחת ההתלבטויות הראשונות של בעלי העסקים נוגעת לעובי המתאים של השקית. מצד אחד, ישנו רצון טבעי לחסוך בעובי השקית, על מנת להוזיל עלויות. מצד שני, כפי שכולנו יודעים, שקית דקה מידי בעובי מיקרון מינימלי, תהיה שקית בעייתית… היא לא תראה טוב, היא לא תצליח להחזיק את המוצר כמו שצריך, ובסופו של דבר היא עלולה לפגוע במוצר ובתדמית העסק.

חשוב להבין שבמוצרים מסויימים, כמו פסטה או גרעינים ושאר מוצרים קטנים ועדינים, שקית דקה מידי תתגלה כטעות של ממש. במוצרים מסוג זה, השקית לא רק אורזת את המוצר, היא גם מחזיקה אותו בפועל ומספקת לו תמיכה. השקית צריכה להעניק יציבות למוצר, במיוחד אם מדובר במוצר עדין שלא עומד בפני עצמו (לדוגמה – פסטה יבשה). אם נכין שקית כזאת מחומר דק מידי, השקית לא תחזיק את המוצר ולמעשה גם תיקרע בשל משקל המוצר ותנועת המזון בתוך האריזה. המוצר יהרס, והתדמית שלכם תיפגע.

התאמת שקיות רק לאחר יעוץ מקצועי

בפלקסופרינט אנחנו בוחרים את עובי השקית ביחד עם בעלי העסקים. חלק מהייעוץ המקצועי המקיף שאנחנו נותנים כולל התאמת המפאיינים הפיזיקליים והכימיים של השקית לצרכי המוצר הספציפי שלכם, כדי להשיג תוצאות מקסימליות וניראות מעולה.

הצוות המקצועי שלנו מתגאה בניסיון מקצועי של למעלה מ-40 שנה, ולכן אנחנו בפלקסופרינט מומחים בלהתאים לכם את השקית האפקטיבית ביותר, כך שתקבלו את התמורה הכי טובה שאפשר עבור הכסף שלכם.

אנחנו לוקחים הכל בחשבון: שילוב החומרים (האם כדאי להתשמש בפוליאתילן? אולי בפוליפרופילן? אולי עדיף להוסיף דווקא תוסף מסוג X ולא תוסף מסוג Y כדי לקבל שקית עמידה יותר?), עובי השקית, עיצוב השקית, וכמובן שגם את שיטת ההדפסה.

שקיות פוליאיתלן, שקיות פוליפרופילן, שקיות פוליאסטר ולמינטים במחירים תחרותיים

זקוקים לשקיות פוליאתילן, פוליפרופילן או פוליאסטר באיכות גבוהה ובמחירים משתלמים? אתם מוזמנים ליצור קשר עוד היום עם חברת פלקסופרינט, ולקבוע פגישת יעוץ ללא התחייבות וללא תשלום. אנחנו מציעים מגוון רחב של שקיות מכל הסוגים, כולל למינטים, שקיות דויפאק, שקיות עם למנוט, ועוד.

השקיות הממותגות האידיאליות לעסק שלכם מחכות לכם… בפלקסופרינט!

זקוקים להצעת מחיר? נשמח לעזור.
צרו קשר עוד היום:  054-5222802 (ז’קלין, רכזת המכירות של פלקסופרינט), ותוכלו לקבל ייעוץ מקצועי והצעת מחיר משתלמת.

להתאמת שקיות ממותגות לעסק

צרו קשר בטלפון 03-3967999 או באמצעות הטופס באתר ונציג מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים

איך אפשר לעזור?

נשמח שתמלאו את הפרטים הבאים ונציג שלנו יחזור אליכם ואליכן בהקדם האפשרי