מה זה בדיוק D2C ומה הקשר הישיר להגדלת המכירות בעסק שלכם?

D2Cהוא למעשה ראשי תיבות של Direct To Client– כלומר, מכירה ישירה ללקוח. ובמילים אחרות: כל מכירה של מוצר שאתם מייצרים ומוכרים ישירות ללקוח – ללא ספקים ומתווכים.

במאמר היום, נצלול לעומק עולם המכירה הישירה ונבין מה ההבדל בינה לבין מערכי המכירה הנוספים וכיצד ניתן לשפרה כדי להגדיל את המכירות בעסק. 

 מתחילים – מה ההבדל בין B2C לבין D2C

ההבדל בין B2C (BUSINESS TO CLIENT) לבין D2C (DIRECT TO CLIENT) נובע מערוצי המכירה. אם המכירה מתבצעת באופן ישיר מול הלקוח, מדובר על D2C. לדוגמה: נניח שאתם מייצרים סבונים בעבודת יד. אם הלקוח נכנס אליכם לחנות וקונה בה את הסבונים שלכם, זו מכירה ישירה. אם הלקוח נכנס לאתר האינטרנט שלכם וקונה את הסבונים שלכם, גם זו מכירה ישירה.

לעומת זאת, אם המכירה מתבצעת באמצעות ספקים אחרים או ערוצי שיווק אחרים, זהו B2C. לדוגמה: אם אתם מייצרים סבונים, ומוכרים את הסבונים שלכם דרך חנות קטנה במרכז המסחרי שמציעה כל מיני מוצרי קוסמטיקה (בין השאר גם את המוצרים שלכם), זו מכירה מסוג B2C. אם אתם מייצרים פיצוחים בטעמים, ומוכרים אותם דרך המכולות באזור, זו מכירה מסוג B2C.

גם אם אתם מוכרים את המוצרים שלכם דרך ערוצי האונליין של רשת אחרת, זו מכירה מסוג B2C. כך לדוגמה – אם אתם מייצרים מוצרי איפור, ומוכרים אותם דרך אתר האינטרנט של רשת כלשהי, זו מכירה B2C.

הליך מכירה ישירה (D2C) מאפשר למעשה קשר ישיר בין לקוח הקצה אליכם. הקשר הזה יכול להתבצע בצורה מקוונת או בחנות הפיזית שלכם, ואיננו כולל מתווכים שונים או מותגים אחרים בדרך. במכירה ישירה הלקוח נחשף למותג שלכם באופן ישיר, וחווית הקניה שלו לא מושפעת מגורמים חיצוניים.

כשקונים דרך ספקים, הלקוח נחשף אליהם, לא אליכם

בתקופת הקורונה, כידוע, רוב המכירות עברו לרכישה מקוונת. הבעיה היא שיצרנים רבים וחנויות רבות לא נערכו לכך, ונאלצו למכור את מוצריהם באתרים של ספקים אחרים. התוצאה? הלקוח קישר את חוויית הרכישה עם הספק, ולא עם היצרן… במקום להפוך ללקוח נאמן של היצרן, הלקוח הפך ללקוח נאמן של הרשת שמכרה לו את המוצר אונליין.

איך בוחרים את מודל המכירה הנכון ביותר בעבור העסק שלכם?

זו שאלה מורכבת, והתשובה עליה תלויה בגורמים רבים. בעבר, עסקים רבים לא יכלו להרשות לעצמם לעסוק במכירה D2C. לא היתה להם חנות פיזית משל עצמם, ולא היו להם ערוצי מכירה ישירים ללקוחות. מסיבה זו, הם נאלצו בהכרח למכור דרך מפיצים חיצוניים. אחרים העדיפו למכור דרך מפיצים, כדי לא להתעסק עם הלוגיסטיקה.

היום, השוק השתנה, עולם המכירות אונליין ביצע קפיצה אדירה, ורוב העסקים מוכרים היום גם בחנות מקוונת, שהם מפעילים בעצמם. המשמעות היא שאם בעבר עבדתם בעיקר לפי מודל B2C, היום תוכלו לעבוד גם לפי מודל ה-D2C, ולהרוויח יותר!

מה היתרונות במכירה D2C?

כאשר אתם מוכרים את המוצרים שלכם בשיטת B2C, אין לכם מגע ישיר עם הלקוח. מישהו אחר (מפיץ, רשת שיווק, חנות אחרת) הוא זה שנמצא בקשר ישיר עם הלקוח שלכם. כתוצאה מכך אתם לא מכירים את הלקוח שלכם, אין לכם מידע עליו, אין לכם מושג מי קונה בפועל את המוצרים שלכם, מה הם רוצים, ומה הם מחפשים.

ברגע שאתם מוכרים את המוצר שלכם באופן ישיר, אתם נהנים מכמה יתרונות חשובים:

  • היכרות אישית עם הלקוחות
  • יכולת לאסוף מידע על העדפות הלקוחות וחוויית המשתמש שלהם (כלי חשוב לשיפור העסק ולקידום השיווק!)
  • ניתוח מדויק יותר של המוצרים שלכם, וההצלחה של כל מוצר
  • יכולת למכור ללקוחות חוזרים מוצרים נוספים
  • יכולת לבצע UPSALE בו במקום מתוך מגוון המוצרים שלכם
  • יכולת מוגברת לפתח נאמנות למותג
  • יכולת לבדל את העסק שלכם בצורה ברורה ואפקטיבית יותר
  • יכולת לקבל משוב ישיר מהלקוחות שלכם על המוצרים והשירות שלכם ולייעל אותו בעברם
  • צמצום התחרות מול מותגים מתחרים הנמכרים באותה חנות/רשת קמעונאית (לרוב המוצר שלכם איננו היחיד שהחנות מחזיקה… הם ימכרו את הסבונים שלכם, אבל גם את הסבונים של המתחרים שלכם… והלקוחות יבחרו את המוצר שהם מעדיפים)

האם מכירה D2C מתאימה גם לעסק שלי?

קרוב לוודאי שהתשובה היא כן. מכירה D2C לא צריכה להחליף את ערוצי המכירה B2C האחרים. היא יכולה להיות תוספת (רווחית!) לעסק הקיים. כדאי לזכור:

-עסקים שמוכרים בשיטת D2C נהנים מרווחים גבוהים יותר (אין צורך לשלם לכל מיני מתווכים)

-עסקים שמוכרים D2C יכולים למכור בקצב מהיר יותר, ולא תלויים בתנאים שמציבים להם המפיצים והחנויות

-עסקים שמוכרים D2C נהנים מחופש פעולה גדול ויכולים לבצע פרסונליזציה (התאמה אישית) של המוצרים שלהם, לנצל טרנדים ולעצב מיקרו-קולקציות מיוחדות, כל זאת – בלי להיות תלויים באף אחד!

מתחשק לכם להוציא ליין מיוחד של קרוטונים בטעם ווסאבי חריף, במהדורה מיוחדת לכבוד המונדיאל? אין שום בעיה, תוכלו למכור אותם לקהל שלכם, שרעב לחידושים, בלי להיות תלויים במה שבחנויות והמפיצים רוצים.

קיבלתם משלוח של שמן ארגן מיוחד ומתחשק לכם למכור סבונים מועשרים כמו שרק אתם יודעים לייצר? מעולה, תוכלו לייצר קו חדש ולמכור אותו ללא בעיה וללא תלות בגורמים חיצוניים.

מה הכי חשוב לעשות כדי למכורD2C  בצורה נכונה?

עיצוב ומיתוג נכונים: היום, חובה לעצב ולמתג בצורה נכונה על מנת להצליח למכור D2C. חלק בלתי נפרד מהצלחת המכירה תלוי ביכולת שלכם לספר את הסיפור שלכם לקהל, לתקשר ויזואלית בצורה נכונה, ולהראות את המוצר שלכם באופן שימשוך את הלקוחות.

יכולת לבצע משלוחים אונליין: אחד היתרונות הגדולים ביותר של עסקים קטנים ובינוניים, הוא שהם יכולים למכור ללקוחות באופן ישיר, באמצעות חנות אונליין. הלקוחות נכנסים לאתר, מזמינים את המוצר שהם רוצים, ומקבלים הביתה חבילה ממותגת עם המוצר. פשוט, קל, נוח, ויפה! האתר שלכם ושירות המשלוחים שלכם הם סוס עבודה מנצח.

חוויית לקוח אפקטיבית בכל שלב של התהליך: לא מספיק למכור מוצר טוב. ברגע שהאינטרקציה של הלקוח היא ישירות מולכם, אתם חייבים להבטיח חוויית קנייה חלקה, נעימה, ואסתטית. האתר שלכם צריך להיות יפה, האריזה של המוצר חייבת להיות יפה, ושקית המשלוח שבה המוצר מגיעה ללקוח חייבת להיות יפה. זכרו: הלקוח “לקח סיכון” כאשר הוא הזמין מכם ישירות במקום להיכנס לחנות מוכרת, ולקנות שם מוצר מפורסם. תארו לעצמכם את התגובה שלו, אם הוא יקבל הביתה שקית משלוח פשוטה ועלובה למראה, או מוצר ארוז באריזה סתמית… אתם הרי משווקים את עצמכם כמוצר איכותי ומיוחד, ששווה להזמין במיוחד. שקית/אריזה לא מתאימות הורסות את כל המיתוג. וקשה מאד לתקן רושם ראשוני בעייתי שכזה!

לכן, קריטי לשלוח את המוצר ללקוחות בשקיות בלדרות ממותגות ומעוצבות, שמקרינות על הרצינות של העסק שלכם ושומרות על התדמית שלכם. עסק איכותי ורציני לא שולח את המוצרים שלו בשקיות בלדרות פשוטות…

שקיות בלדרות ממותגות לעסקים שמוכרים D2C

כאמור, ברגע שערוץ המכירה עובר לידיים הפרטיות שלכם, המיתוג והעיצוב ממלאים תפקיד קריטי במכירה. מרגע זה, האחריות היא עליכם, ועל מנת להצליח תצטרכו לייצר את התדמית הכי נכונה והכי מצליחה עבור העסק שלכם.

חלק בלתי נפרד מהמהלך הוא לוודא שהאריזות והשקיות שלכם הן לא סתם פונקציונליות, אלא איכותיות ויפהפיות. כמו השקיות שמייצרת פלקסופרינט, לדוגמה. חברת פלקסופרינט היא אחת החברות המובילות בישראל לייצור ועיצוב שקיות למשלוח בדואר ושקיות בלדרות מכל הסוגים.

שקיות הבלדרות הממותגות של חברת פלקסופרינט מעוצבות כך שאי אפשר להתעלם מהן. הן יפהפיות! והן מודפסות באחת ממכונות הדפוס הטובות ביותר בארץ, בהדפסה מדוייקת, באיכות יוצאת דופן, עד 8 צבעים.

שקיות בלדרות ממותגות טובות הן לא עלות, אלא השקעה עבור העסק

כל בעלי העסקים יודעים: יש שקיות, ויש שקיות… יש מי שקונה כמות גדולה של שקיות בלדרות בסיטונאות ומשתמש בהן כדי לשלוח מוצרים, ויש מי שרוצה יותר. יש מי שרוצה שהשקיות ימשיכו לעבוד עבורו. ובצדק! שילמתם כסף על השקיות של העסק שלכם, אז למה לא לקבל מהן את המקסימום?

שקיות בלדרות מעוצבות וממותגות ממשיכות לעבוד עבורכם לאורך כל שרשרת המכירה. הן כובשות את הקהל, הן משפרות את תדמית העסק, הן נותנות למותג שלכם חשיפה, והן כלי שיווקי מעולה.

איך חברת פלקסופרינט מסייעת לעסקים שמוכרים D2C?

חברת פלקסופרינט מציעה מספר יתרונות חשובים ביותר לעסקים שמוכרים את המוצרים שלהם D2C:

שקיות ממותגות ואריזות למשלוחים מחומרים מעולים ובעיצובים מרהיבים: חברת פלקסופרינט מציעה לעסקים שירותי ייצור שקיות והדפסה על שקיות במחירים משתלמים מאד ובאיכות דפוס שתגרום למתחרים שלכם לנשוך את האצבעות מרוב קינאה…

שקיות בלדרות ממותגות ואריזות מותאמות אישית, בכל כמות: אחד השירותים הכי חשובים והכי משמעותיים שחברת פלקסופרינט מציעה לעסקים הוא היכולת לעצב שקיות ממותגות ואריזות מותאמות אישית, גם בכמויות גדולות וגם בכמויות קטנות!

מעט מאד יצרני שקיות ניילון בישראל מציעים את האפשרות הזאת. אבל בחברת פלקסופרינט, אנחנו יודעים להתאים פתרונות טכנולוגיים לכל צורך ובקשה. בין אם אתם צריכים להדפיס כמות גדולה מאד של שקיות ממותגות, או כמות קטנה מאד של שקיות ממותגות, בפלקסופרינט תוכלו לקבל פיתרון מושלם.

-אריזות ושקיות למוצרי מזון קוסומטיקה: חברת פלקסופרינט מתמחה בייצור שקיות ניילון ושקיות נייר במיוחד למוצרי מזון וקוסמטיקה. הצוות הטכני שלנו יודע לספק לכם שקיות באיכות גבוהה ובמחירים מעולים

-ליווי מקצועי מהשנייה הראשונה: מי שמצליח למצוא מומחה אמיתי, יכול לישון בראש שקט. והלקוחות של פלקסופירנט ישנים כמו תינוקות! הצוות של פלקסופרינט יודע איך לפתור בעיות, וללוות אתכם במקצועיות מהשנייה הראשונה. נשמח להציע לכם את הפתרונות הכי טובים לשקיות בלדרות ממותגות, שקיות מעוצבות, אריזות מעוצבות וכל מוצר אחר, כדי שהעסק שלכם יצליח וישגשג.

-זמני אספקה מהירים: חברת פלקסופרינט היא חברה ישראלית, וזמני האספקה שלנו מבטיחים לכם שירות מהיר ומעולה.

מתעניינים במכירה D2C? מוכרים אונליין? מחפשים שקיות ממותגות, שקיות בלדרות מעוצבות ואריזות מיוחדות שיקפיצו את העסק שלכם? צרו קשר עם המומחים של חברת פלקסופרינט – עוד היום!

אם יש לכם עסק בתחום המזון, אתם בוודאי יודעים עד כמה חשוב לארוז את המוצרים שלכם בצורה נכונה. בעלי עסקים רבים בוחרים להשתמש בשקיות למזון מאלומיניום, שקיות למזון מפלסטיק, או שילוב של השניים.

למה יצרני מזון שונים בוחרים בסוגי שקיות שונים?

משום שהאריזה חייבת לספק למוצר:

  • הגנה מלאה
  • שמירה על טריות
  • אורך חיי מדף
  • שינוע פשוט ויכולת לערום את המוצרים בקלות במחסן
  • עיצוב שמושך את הלקוחות

הקהל בישראל הכי אוהב שקיות למזון מסוג שקיות דויפאק (שקיות עומדות)

בתור יצרני מזון – בוודאי גם אתם שמתם לב שאחת משיטות האריזה האהובות ביותר על הלקוחות שלכם, היא שקיות דויפאק (שקיות עומדות).

למה הצרכנים הישראלים אוהבים שקיות דויפאק (שקיות עומדות)?

  • שקיות דויפאק יכולות לעמוד על המדף בצורה יציבה בזכות התחתית הרחבה שלהן ולהציג את המוצרים בצורה מרשימה ו”נקייה”
  • אפשר להמשיך להשתמש בשקיות הדויפאק כמיכל אחרי הקנייה
  • שקיות הדויפאק הן אחת משיטות האריזה הגמישה החזקות והאיכותיות ביותר, ומספקות הגנה מעולה על המוצרים שבפנים
  • השקית נראית חזקה ואיכותית, ואפשר לייצר שקיות דויפאק משילוב של חומרים (לדוגמה – ציפוי מטלי, פלסטיק, נייר, ועוד)

מזה שנים ארוכות שחברת פלקסופרינט נחשבת לאחת היצרניות המובילות בישראל של שקיות דויפאק. אנחנו עובדים עם מיטב המפעלים, ומספקים להם שקיות דויפאק באיכות מעולה ובעיצובים יפהפיים.

לאחרונה הרחבנו את הפעילות, ופתחנו גם מחלקה שמתמחה בייצור והדפסת שקיות דויפאק בכמויות קטנות – ליצרנים קטנים יותר, יצרני בוטיקיים ויצרנים מתחילים שלא רוצים להשקיע תקציבים גדולים בשקיות דויפאק.

שקיות דויפאק בכמויות קטנות – למי זה מתאים?

שקיות דויפאק בכמויות קטנות יכולות להיות פתרון נהדר גם עבור עסקים גדולים וגם עבור עסקים קטנים.

עסקים גדולים יכולים להשתמש באפשרות של הדפסה ממותגת בכמות קטנה ליצירה של מהדורה מוגבלת של שקיות דויפאק כדי לבדוק מוצרים חדשים ולהוציא קולקציות מיוחדות כמו למשל: מהדורה מיוחדת של קפה ארומטי, או מהדורה מיוחדת לרגל החגים של קרוטונים בטעם מיוחד.

שקיות למזון בכמויות קטנות לעסקים קטנים

עסקים קטנים יכולים לפרוץ לשוק בקלות, מבלי להתחייב לכמויות ענקיות. ואף יותר מזה – בזכות השקיות של חברת פלקסופרינט, עסקים קטנים זוכים ליתרון תחרותי!

קחו את הסיפור של ח’ כדוגמה, ותבינו איך לפעמים “סתם שקית” יכולה להקפיץ את המכירות בעסק.

ח’ פנתה אלינו בהמלצה של לקוחות ותיקים,  שמייצרים אצלנו שקיות כבר שנים. העסק שלה היה רק בתחילת הדרך, והייתה לה בעיה – היא עיצבה מוצר מזון איכותי ומיוחד, קרקרים מועשרים לילדים. אבל, היא לא הצליחה למצוא פתרון משתלם לאריזה שלו – כזה שיספק הגנה ונראות איכותית לצד תמחור שלא יפגע בעלות המוצר הסופית ללקוח.

הקרקרים של ח’ הם מוצר בריא וטעים, אבל כדי שהם יגיעו בצורה המיטבית ללקוחות, קריטי לארוז אותם בצורה נכונה כדי שהם ישמרו על הפריכות הנהדרת שלהם.

ח’ הבינה מהרגע הראשון שזה לא מספיק למצוא “סתם” אריזה שתגן על המוצר. היא צריכה משהו מתוחכם יותר, שגם יעזור לה לבלוט בשטח.

לצוות של פלקסופרינט היה רעיון שלמרבה השמחה הצליח באופן מסחרר:

  1. מכיוון שהיה מדובר על מוצר מיוחד עבור ילדים, הוחלט לעצב שקיות דויפאק עם פסגור. כך הילדים יוכלו לקחת את הקרקרים איתם לבית הספר באריזה המקורית, ולאכול אותם בתור חטיף בהפסקת עשר.
  2. העיצוב של השקית הותאם במיוחד לקהל היעד: עיצוב צבעוני ושמח שילדים אוהבים.
  3. מכיוון ששקיות הדויפאק של פלקסופרינט כל כך נוחות וחזקות, גם ילדים יכולים להשתמש בהן בקלות (במקרה הזה השתמשנו בפסגור קל במיוחד לתפעול, שנסגר בלחיצה קלה בלבד)
  4. ילדים נוספים ראו את האריזה בבית הספר, והתלהבו ממנה ופנו אל ההורים במטרה לרכוש את אותם קרקרים עם אותה אריזה ייחודית
  5. והכי חשוב – מכיוון שמדובר על מוצר חדש, ח’ רצתה להדפיס רק כמות קטנה יחסית של שקיות דויפאק, ולראות איך הולך.

במפעלים אחרים זה בלתי אפשרי, אבל בפלקסופרינט אנחנו תמיד מוצאים פיתרונות עבור הלקוחות שלנו! כן כן, קראתם נכון: בחברת פלקסופרינט תוכלו להדפיס שקיות דויפאק למזון גם בכמויות קטנות.

מה תוכלו להדפיס בכמויות קטנות?

אצלנו בפלקסו פרינט תוכלו מגוון מוצרים כמו לדוגמה:

-שקיות למזון באיכות מעולה

-שקיות דויפאק בכמויות קטנות

-שקיות נייר בכמויות קטנות

-שקיות למשלוחים (שקיות בלדרות) בכמויות קטנות

-שקיות דויפאק לעסקים בהדפסה אישית (אם תרצו נוכל אפילו להדפיס על השקיות את השם של הלקוח!)

-מהדורה מיוחדת של שקיות דויפאק לעסקים לרגל חגי ישראל ואירועים מיוחדים

למה כדאי לכם לייצר שקיות מזון מאלומיניום, שקיות מזון מפלסטיק ושקיות דויפאק (שקיות עומדות) דווקא בפלקסופרינט?

-אמינות וניסיון של 40 שנה בשוק: עשרות עסקים בישראל סומכים עלינו כבר שנים רבות שנייצר עבורם את השקיות והאריזות הטובות ביותר.

-ליווי מקצועי מהשנייה הראשונה: קשה מאד למצוא מפעלים לייצור שקיות ויצרני שקיות שמספקים ליווי מקצועי צמוד כמו פלקסופרינט. אנחנו מטפילם בלקוח בצורה צמודה מהשלב הראשוני ביותר, ומציעים ייעוץ מקצועי מהשורה הראשונה, שירותי עיצוב, ייצור, שינוע, איפסון, ועוד.

-מגוון חומרים: פלקסופרינט פונה כל הזמן עם הפנים קדימה, אל העתיד. אנחנו מציעים ללקוחות שלנו שקיות למזון מנייר, שקיות למזון מניילון, שקיות למזון מאלומיניום ושקיות דויפאק למזון, אבל גם מוצרים נוספים מחומרים מיוחדים ובלתי רגילים!

-איכות הדפסה מדהימה: בפלקסופרינט תוכלו למצוא שקיות מזון מודפסות באיכות בלתי רגילה (אחת הטובות בישראל). נוכל להדפיס עבורכם שקיות למזון מכל הסוגים גם בהדפסה פלקסוגרפית (לכמויות גדולות) וגם בהדפסה דיגיטלית (אם אתם זקוקים לשקיות למזון בכמויות קטנות).

אם אתם מחפשים שקיות למזון מניילון, שקיות למזון מאלומיניום, שקיות למזון בכמויות קטנות או שקיות למזון בסיטונאות – חברת פלקסופרינט היא הכתובת.

זקוקים להצעת מחיר? נשמח לעזור.
צרו קשר עוד היום:  054-5222802 (ז’קלין, רכזת המכירות של פלקסופרינט), ותוכלו לקבל ייעוץ מקצועי והצעת מחיר משתלמת.

להתאמת שקיות ממותגות לעסק

צרו קשר בטלפון 03-3967999 או באמצעות הטופס באתר ונציג מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים

איך אפשר לעזור?

נשמח שתמלאו את הפרטים הבאים ונציג שלנו יחזור אליכם ואליכן בהקדם האפשרי