המדריך לדפוס פלקסוגרפי בשנת 2021

מעיצוב האריזה והשקית ועד להדפסה עצמה

מה זה דפוס פלקסוגרפי ומה היתרונות בהדפסה פלקסוגרפית?

הדפסה פלקסוגרפית היא שיטת דפוס שבה משתמשים בגלופה גמישה (מפולימר) המעבירה את הדיו ליריעה. שיטה זו מתאימה במיוחד להדפסה על גבי חומרים עדינים. 

בדפוס מסורתי, מפעילים לחץ רב כדי שהצבע יעבור מהגלופה למשטח שעליו אנחנו רוצים להדפיס. בהדפסה פלקסוגרפית, לעומת זאת, פעולת ההדפסה עדינה בהרבה, ומתבצעת ללא לחץ וכוח. בנוסף, שיטת הדפסה זו מאפשרת לנו להדפיס באופן מהיר מאד (עד 400 מטרים בדקה!) על משטחים כגון שקיות, קרטונים, מדבקות, יריעות פלסטיק מסוג פוליאתילן ופוליפרופילן, ועוד. 

הדפסת יריעות לאריזה גמישה בהדפסה פלקסוגרפית

בהדפסה פלקסוגרפית מכינים קודם כל את הגלופה. בעבר השתמשו בתי הדפוס בגלופות גומי פשוטות, אבל כיום מקובל להכין גלופות מפולימרים. בשנים האחרונות חלה התפתחות מהותית בתחום הפולימרים המשמשים לגלופות, וכיום ניתן להגיע לתוצאות איכותיות באופן יוצא דופן. ההדפסה הפלקסוגרפית מתבצעת עם ציוד מתוחכם, שמאפשר להשיג הדפסה יפהפיה במחיר משתלם.
הגלופה כוללת את העיצוב המדויק עבור כל שקית או אריזה, ועבור כל פרויקט יש להכין סט גלופות נפרד. במהלך תהליך ההדפסה, המשטח שעליו אנחנו רוצים להדפיס מסתובב בתוך מכונת הדפוס, ובא במגע עם הגלופה. הגלופה המעבירה את הדיו מדפיסה עליו במהירות את העיצוב המתאים, ולאחר מכן המשטח עובר לייבוש. בסופו של התהליך, המשטח המודפס והיבש נגלל לגליל. לאחר מכן, ניתן לבצע פעולות נוספות בהתאם לבקשת הלקוח (למינציה, חיתוך, שיקוק ועוד).

מה עדיף - הדפסה פלקסוגרפית או שיטה אחרת?

להדפסה פלקסוגרפית ישנם יתרונות רבים לעומת שיטות הדפסה אחרות:

מתי עדיף לבחור בשיטת דפוס מסורתית כמו אופסט?

אם אתם צריכים להדפיס קטלוגים או נייר מכתבים או מוצרים קטנים בכמויות קטנות, אז כדאי לכם לשקול להדפיס בדפוס אופסט מסורתי, ולא בהדפסה פלקסוגרפית.

מתי עדיף לבחור בהדפסה דיגיטלית?

אם אתם צריכים להדפיס כמות קטנה יחסית של חומרים, כדאי לשקול להדפיס באופן דיגיטלי. הדפסה דיגיטלית איננה משתלמת מבחינה כלכלית כאשר מדפיסים כמות גדולה.

מה אפשר להדפיס בהדפסה פלקוסגרפית?

הדפסה פלקסוגרפית מתאימה במיוחד ל: אריזות גמישות למזון, אריזות גמישות מפלסטיק, שקיות ניילון מעוצבות, שקיות דליה ממותגות, שקיות דפי ממותגות, יריעות פוליאתילן, יריעות פוליפרופילן, שקיות נייר רגיל, שקיות נייר קראפט, אריזות אישיות למאכלים, אריזות גמישות לפירות וירקות, שקיות פלסטיק לתוצרת חקלאית, קרטונים לאריזה, יריעות ומוצרי אל-בד, גלילי למינציה, שלטי בחירות, שלטי פרסומת, אריזות למוצרי קוסמטיקה, אריזות למוצרי ניקיון, ועוד.  

האם הדפסה פלקסוגרפית מתאימה לאריזות למוצרי מזון?

חד משמעית כן. למעשה, זו השיטה המקובלת והיעילה ביותר בתחום. חברת פלקסופרינט בע”מ מתמחה מזה 40 שנה בהדפסת אריזות גמישות לתעשיית המזון, וכל החומרים שאנחנו משתמשים בהם, החל מהאריזות עצמן וכלה בדיו, עומדים בתקנים המחמירים ביותר, כולל כמובן תו התקן הישראלי 5113 לאריזות פלסטיק הבאות במגע עם מזון או משקה. לכל החומרים יש אישורים ממשרד הבריאות (אישור מגע עם מזון, ועוד). נוכל להדפיס עבורכם על יריעות חד שכבתיות, יריעות רב שכבתיות, למינטים, מוצרי נייר, ועוד. 

מה חשוב לדעת לפני שמדפיסים על אריזה או על שקית בהדפסה פלקסוגרפית?

התייעצו עם אנשי מקצוע מומחים: תהליך עיצוב אריזה או שקית איננו פשוט, ודורש היכרות מעמיקה עם עולם הדפוס ועם חומרי הגלם. לא כל גרפיקאי יודע לעצב שקיות ואריזות, וטעויות “קטנות” כמו מיקום לא נכון של הטקסט או הלוגו, שימוש בצבעים הלא נכונים, או בחירה שגויה של חומרי הגלם יגרמו לכם לנזקים כלכליים גדולים ולעוגמת נפש רבה. לפני שאתם יוצאים לדרך, מומלץ לקרוא את המאמר הפופולרי שכתבנו בנושא: “המאמר שיחסוך לכם אלפי שקלים: 7 הטעויות הכי גדולות שעושים בעלי עסקים כשהם מזמינים שקיות ואריזות ממותגות לעסק”

ביחרו בית דפוס שעובד עם מכונות מתקדמות: באופן כללי, הדפסה פלקסוגרפית איכותית משיגה עבורכם תוצאות מצויינות, וביניהן:

הבעיה היא, שלא לכל בתי הדפוס יש מכונות דפוס שמאפשרות להשיג את התצאה שעליה אתם חולמים. מכונות דפוס מיושנות פוגעות בכם פעמיים: גם איכות ההדפסה נמוכה יותר, וגם העלות גבוהה יותר פר מטר. בחברת פלקסופרינט בע”מ, לדוגמה, אנחנו עובדים עם כמה מהמכונות הטובות בעולם, ומשיגים ללקוחות שלנו תוצאות יפהפיות במחירים תחרותיים. 

למה להדפיס בפלקסופרינט בע"מ? כי אנחנו יודעים בדיוק איך להשיג עבורכם את המקסימום, במחיר המשתלם ביותר

מלאי רחב המאפשר לענות על כל צורך של בעל העסק: חברת פלקסופרינט בע”מ מחזיקה מגוון רחב של חומרים המתאימים לכל המידות הפופולריות, עבור מגוון רחב של מוצרים. בזכות הניסיון הרב והמומחיות שצברנו לאורך השנים, אנחנו מסוגלים להציע מענה לכל צורך.

זקוקים להצעת מחיר? נשמח לעזור.
צרו קשר עוד היום:  054-5222802 (ז’קלין, רכזת המכירות של פלקסופרינט), ותוכלו לקבל ייעוץ מקצועי והצעת מחיר משתלמת.

להתאמת שקיות ממותגות לעסק

צרו קשר בטלפון 03-3967999 או באמצעות הטופס באתר ונציג מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים

איך אפשר לעזור?

נשמח שתמלאו את הפרטים הבאים ונציג שלנו יחזור אליכם ואליכן בהקדם האפשרי