המדריך המלא לאריזות גמישות למזון ומוצרי היגיינה

האם תמיד רציתם להבין מהן בדיוק אריזות גמישות למוצרי מזון ומוצרי היגיינה? האם אתם זקוקים לאריזות גמישות מפלסטיק, או אולי דווקא אריזות רב שכבתיות? מה זה בדיוק פוליאתילן ולמה הוא משמש? מה ההבדל בין אריזות מפוליאתילן לפוליפרופילן?
איך מעצבים אריזה למזון, ומהן הטעויות הנפוצות שבעלי עסקים צריכים להימנע מהן? הגעתם למקום הנכון. בואו נתחיל:

מהן אריזות גמישות למזון והיגיינה

אריזות גמישות נקראות כך משום שהן עשויות מחומרים פלסטיים-אלסטיים שאפשר לעצב לפי הצרכים שלנו. שוק האריזות הגמישות נמצא בצמיחה מתמדת, ובשנת 2019 עמד מחזור המכירות בארצות הברית בלבד על כ 34 מיליארד דולר (!) הסיבה לצמיחה היא פשוטה: האריזות הגמישות, כמו האריזות שמייצרת חברת פלקסופרינט בע”מ, אהובות מאד על הצרכנים והן מספקות פיתרון עיטוף מצוין למגוון רחב של מוצרים.

אריזות גמישות יכולות להיות עשויות מחומר בודד (כמו פוליאיתלן PE) או משילוב של חומרים (פוליפרופילן, נייר, חומר מטלי, ועוד). השילוב המדויק בין החומרים תלוי במוצר שאנחנו צריכים לעטוף.

אריזות גמישות מציעות יתרונות רבים:

שקיות וגלילים לחיתולים, ממחטות ונייר טואלט

איך נראה תהליך בחירת האריזה הגמישה?

השלב הראשון הוא פגישת יעוץ מקיפה, ותהליך איפיון הצרכים שלכם. בפלקסופרינט בע”מ, המומחים שלנו ישבו איתכם לשיחה רצינית, וביחד נבין: לאיזו מן אריזה אתם זקוקים, ומאילו חומרים? מה המוצר שהאריזה אמורה לעטוף? איך הכי נכון לתכנן ולהדפיס את האריזה כדי לקבל תוצאות מקסימליות? באילו מכונות אריזה אתם משתמשים? איך נראה קו הייצור שלכם? האם אתם זקוקים לאריזה ברת מחזור (אריזה מתמחזרת)? האם אתם זקוקים לאריזה שמאריכה את חיי המדף של המוצר? אילו מאפייני פתיחה או קריעה יש לשקית? באילו תקנים צריכה האריזה/שקית לעמוד? ואיך אנחנו יכולים לעזור לכם לחסוך בעלויות מבלי לפגוע באיכות? רק לאחר פגישת יעוץ מקיפה נצא לדרך. כך, נהיה בטוחים שהתאמנו עבורכם את האריזה המושלמת. 

אילו מן אריזות גמישות אפשר לייצר?

ניתן לייצר אריזות גמישות מסוגים שונים של יריעות. היריעה יכולה להיות עשויה מחומר אחד בלבד (לדוגמה – פוליאיתלן או פוליפרופילן), או משילוב של כמה חומרים שונים (למינט).

הבחירה בסוג היריעה תלויה במוצר שעליכם לארוז ובסוג ההגנה שאתם צריכים לספק לו. אריזות גמישות מסוג דויפאק לקרוטונים או תבלינים (שקית עומדת), לדוגמה משלבות מספר חומרים שביחד מגנים בצורה האידיאלית על הקרוטונים מפני אוויר ולחות. לפי הצורך, חברת פלקסופרינט בע”מ תוכל לייצר עבורכם אריזות גמישות בעלת מאפיינים מיוחדים, בהתאם למוצר. כל האריזות מודפסות באיכות גבוהה ביותר, ומשיגות עבורכם ניראות מצויינת על המדף.

אריזות למוצרי מזון: אריזות גמישות מפוליאתילן ופוליפרופילן

שני חומרים חשובים אלה, שכל בעל עסק צריך להכיר, הם הבסיס לרוב האריזות הגמישות בשוק כיום.        
אריזות ושקיות פוליאתילן: שקיות פוליאתילן גדולות לעסקים, אריזות גמישות מפוליאתילן, שקיות פוליאתילן קטנות לאריזה מזון, יריעות פוליאתילן, גלילי פוליאתילן
חברת פלקסופרינט בע”מ מתמחה באקסטרוזיה, ומייצרת יריעות באיכות גבוהה המשמשות תעשיות רבות, בעיקר את תעשיית המזון ותעשיית מוצרי ההיגיינה והטואלטיקה. חברת פלקסופרינט בע”מ מתמחה בייצור גלילי פוליאתילן, אריזות גמישות מפוליאתילן, ושקיות פוליאתילן איכותיות במגוון מידות, צבעים ועיצובים. 

אבל מה זה בדיוק פוליאתילן? למה הוא משמש? מה ההבדל בין פוליאתילן בצפיפות נמוכה לפוליאתילן בצפיפות גבוהה? ומהו סוג הפוליאתילן המתאים ביותר למוצר שלכם? בואו נעשה סדר בדברים.

מה זה בדיוק פוליאתילן ולמה הוא משמש?

פוליאתילן הוא פולימר – חומר המורכב משרשראות של יחידות אתילן המחוברות זו לזו.  

האם יש רק סוג אחד של פוליאתילן?

לא. ישנם למעשה כמה סוגים שונים של פוליאתילן. הסוגים המוכרים ביותר הם פוליאתילן בצפיפות נמוכה (LDPE), פוליאתילן בצפיפות גבוהה (HDPE), ופוליאתילן ליניארי (LLDPE).

מה ההבדל בין סוגי הפוליאתילן?

כל סוגי הפוליאתילן עשויים משרשראות של אתילן, אבל יש ביניהם הבדלים חשובים במבנה. ובאופן ספציפי יותר: בצפיפות הפולימר, ובאופן שבו השרשראות שמרכיבות את הפולימר מסתעפות.

למה זה חשוב?

משום שהצפיפות ומידת הסיעוף של השרשראות משפיעות על המבנה והתכונות המכניות של יריעת הפוליאתילן. כתוצאה מכך, ליריעה יהיו תכונות אחרות. 

האם סוג אחד של פוליאתילן טוב יותר מהשני?

ההבדל בין סוגי הפוליאתילן איננו הבדל באיכות, אלא הבדל בתכונות החומר. לכל סוג של פוליאתילן יש יתרונות שמיוחדים לו, הנובעים מהמבנה המולקולרי שלו. לכן, כל סוג של פוליאתילן מתאים לשימוש ספציפי: 

פוליאתילן בצפיפות נמוכה (LDPE), לדוגמה, נחשב לחומר גמיש מאד וקל לעיבוד, עמיד למדיי לחום, בעל התנגדות טובה לקריעה וניקור, ניתן לעיצוב והדפסה (לאחר טיפול מקדים), ובעל כושר הלחמה גבוה. מצד שני, הוא לא עמיד בטמפרטורות גבוהות מאד או נמוכות מאד, והוא בעל חדירות גבוהה לגזים. משום כך, LDPE מתאים מאד לייצור מוצרים כגון שקיות ניילון לקמעונאות, ניילון נצמד, שקיות ללחם, ושקיות לסנדוויצ’ים, אבל הוא לא כל כך מתאים לייצור אריזות שרינק, לדוגמה.  

דוגמה נוספת: פוליאתילן ליניארי בצפיפות נמוכה (LLDPE) מאופיין במבנה מולקולרי שונה (שרשרת ארוכה וישרה של פחמנים, עם הסתעפויות קצרות), ומשום כך יש לו תכונות מבניות שונות: LLDPE נחשב לחומר גמיש ועמיד מאד (גם בפני סדקים), ובעל תכונות הלחמה חזקות. כתוצאה מכך, ניתן להשתמש ב-LLDPE במגוון תעשיות, החל מיריעות לחקלאות וכלה באריזות גמישות ועטיפות לשוק הקמעונאי. 

דוגמה נוספת: בפוליאיתלן בצפיפות גבוהה (HDPE), שרשרת הפחמנים שמרכיבה את החומר היא ארוכה וצרה, המולקולות מאורגנות בצורה מהודקת, והחומר צפוף יותר. כתוצאה מכך נקבל חומר עם מאפיינים מאד ספציפיים: יריעה בצבע חלבי, חזקה יותר ועמידה יותר לחום. כלומר – יריעה שמתאימה מאד לשימושים שונים בתעשיית המזון לשקיות לפחים או לשקיות גופיה לרשתות השיווק. 

דוגמה נוספת: MDPE הוא שילוב של LDPE וHDPE ומשמש ליצור שקיות לשוק הקימעונאי

מה האריזה המתאימה ביותר למוצר שלי?

בפלקסופרינט בע”מ אנחנו מקפידים לתכנן את האריזה הנכונה ביותר עבור המוצר שלכם, ולשלב בין סוגי היריעות כדי לייצר אריזה גמישה שנהנית מכל העולמות – קשיחה או גמישה, נוחה לעיצוב ולמיתוג, אטומה ויציבה. ניתן כמובן לייצר גם אריזות ידידותיות לסביבה.  

למה כדאי לי להשתמש בשקיות ואריזות גמישות למזון ולמוצרי היגיינה עבור העסק שלי?

אריזות גמישות הן פיתרון מעולה – גם עבור בעל העסק וגם עבור הלקוחות שלו. אריזות גמישות מעניקות:

אחד החומרים הנפוצים ביותר הוא פוליפרופילן.

מה זה פוליפרופילן?

פוליפרופילן הוא פולימר, העשוי משרשראות של פרופילן. פוליפרופילן הוא חומר תרמופלסטי. ניתן להוסיף חומרים לפוליפרופילן במהלך תהליך הייצור שלו, כדי להקנות לחומר תכונות מסויימות, לפי הצרכים שלנו.

שקיות פוליפרופילן: שקיות פוליפרופילן גדולות לעסקים, שקיות פוליפרופילן קטנות לאריזה מזון, יריעות פוליפרופילן, גלילי פוליפרופילן

בתעשיית האריזות הגמישות והשקיות, פוליפרופילן הוא חומר חשוב מאד. בעזרתו אפשר לייצר מגוון יריעות, למינטים ושקיות, בעיצוב מושך ובמראה איכותי ויוקרתי.

בנוסף, לפוליפרופילן יש כמה מאפיינים חשובים במיוחד עבור אריזות גמישות בתחום המזון:

אילו סוגים של פוליפרופילן יש?

ניתן לייצר פוליפרופילן בכמה שיטות ייצור, וההבדל הוא שכל תהליך ייצור מקנה לחומר תכונות קצת שונות.

אפשרות נפוצה אחת היא ליצור נתך של פוליפרופילן באמצעות שיחול (אקסטרוזיה). 

אפשרות נפוצה שנייה, היא לייצר מהפוליפרופילן סיבים. מסיבים אלה אפשר להכין מוצרים כמו מטליות ומגבונים. 

אפשרות שלישית היא ליצוק פוליפרופילן בהזרקה. שיטה זו משמשת לייצור כלים מפלסטיק, ועוד.

סוגי הפוליפרופילן העיקריים הם:

פוליפרופילן שעבר מתיחה לכיוון אחד: CPP

פוליפרופילן שעבר מתיחה לשני כיוונים: BOPP

באופן ספציפי, BOPP נחשב לאחד החומרים החשובים בתעשייה. BOPP הוא יריעת פוליפרופילן המיוצרת בתהליך עבודה הכולל מתיחה של היריעה לאורך שני צירים שונים  – בכיוון המכונה, ובכיוון הנגדי. ה- BOPP נחשב לחומר עבודה מעולה, והמתיחה שהיריעה עוברת לשני כיוונים שונים מקנה לו חוזק מכני גבוה, תכונות אופטיות מצויינות, ומראה דומה לצלופן. 

בנוסף, את ה- BOPP אפשר להעביר טיפול מיוחד שמאפשר להדפיס עליו בהמשך (כדי ליצור שקיות או אריזות ממותגות). אפשר גם לעשות לו למינציה. 

CPP נמתח לכיוון אחד ומתאים בעיקר לייצור שקיות ולגלילי למינציה. גם על ה-CPP אפשר לעשות טיפול מקדים להדפסה.

מה עדיף - אריזה גמישה מפוליאתילן או מפוליפרופילן?

התשובה תלויה מאד במוצר שאתם מעוניינים לארוז. כפי שבוודאי הבנתם, האריזה חייבת להתאים באופן מושלם לתכונות המוצר. מסיבה זו, צוות המומחים של פלקסופרינט בע”מ יושב עם כל לקוח לפגישת יעוץ מקיפה, ומאפיין את הצרכים שלו. רק כך נוכל להתאים לכם את האריזה הטובה ביותר, ובמחיר המשתלם ביותר. 

מהן הטעויות שחשוב להימנע מהן כשבוחרים אריזה גמישה למזון או למוצרי היגיינה?

האמת היא שלא קל לבחור את האריזה הנכונה ביותר. וגם לא קל להדפיס על האריזה ללא שגיאות ותקלות טכניות. עולם האריזות הגמישות והשקיות הוא מורכב, ודורש היכרות מקיפה עם שלל חומרי גלם, שיטות עבודה, טכניקות הדפסה, חוקים ותקנות.

למרבה הצער, טעויות בתהליך היצור והדפסת האריזה/השקית עלולות לעלות לכם עשרות אלפי שקלים, כפי שהסברנו גם במאמר הפופולרי: “המאמר שיחסוך לכם אלפי שקלים: 7 הטעויות הכי גדולות שעושים בעלי עסקים כשהם קונים שקיות ואריזות ממותגות לעסק”. 

הפיתרון? התייעצו עם מומחים. חברת פלקסופרינט בע”מ היא אחת החברות הוותיקות והמנוסות ביותר בישראל, ועוסקת מזה 40 שנה בייצור אריזות גמישות ושקיות. בזכות מכונות הייצור ודפוס המתקדמות שבמפעלנו, נוכל לייצר עבורכם אריזות גמישות ושקיות מכל סוג, תוצרת הארץ, במחירים תחרותיים, ובזמני אספקה מהירים. צרו קשר היום, והצוות המנוסה שלנו ישמח לסייע לכם. 

זקוקים להצעת מחיר? נשמח לעזור.
צרו קשר עוד היום:  054-5222802 (ז’קלין, רכזת המכירות של פלקסופרינט), ותוכלו לקבל ייעוץ מקצועי והצעת מחיר משתלמת.

להתאמת שקיות ממותגות לעסק

צרו קשר בטלפון 03-3967999 או באמצעות הטופס באתר ונציג מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים

איך אפשר לעזור?

נשמח שתמלאו את הפרטים הבאים ונציג שלנו יחזור אליכם ואליכן בהקדם האפשרי