הטעויות הכי גדולות של עסקים שמוכרים אונליין, ואיך לתקן אותן

איך למכור באינטרנט?

7 הטעויות הכי גדולות של עסקים שמוכרים אונליין, ואיך לתקן אותן

אם יש משהו שלמדנו כולנו בשנה האחרונה, זה שחנויות אונליין הן לא “טרנד” שבעלי עסקים יוכלו לאמץ בעתיד, אלא כלי עבודה הכרחי כבר היום. למעשה, המגמה הזאת צפויה רק לגדול.

רובנו מבינים את החשיבות של חנות אונליין, אבל מה צריך לדעת לפני שמקימים חנות שכזאת? איך אפשר לשפר את החנות הקיימת? מהן המלכודות שבהן בעלי עסקים רבים נופלים לתוכן? ואיך תוכלו לחסוך לעצמכם זמן, כסף ועוגמת נפש, ולהצליח כבר מההתחלה? 

בין אם אתם רוצים למכור באמזון, מקווים למכור באיביי, או מתכננים חנות איקומרס למותג הישראלי שלכם, במאמר הזה תמצאו כמה מהטיפים החשובים ביותר שיש למומחים שלנו להציע. 

טעות מספר 1:
חנויות אונליין שלא מותאמות לכל המכשירים

האם האתר שלכם מותאם לגלישה בכל המכשירים: פלאפון, טאבלט, ומחשב, כמובן? אם לא, כדאי לכם לתקן את הבעיה הזאת במהירות. הנתונים מראים שרוב המשתמשים משלבים בין המכשירים, ומצפים לחווית גלישה נעימה ורצופה, ללא תקלות. 

אם האתר שלכם לא מותאם בצורה מלאה לכל מכשיר, ולא מאפשר לגולשים המשכיות בין מכשירים, אתם עלולים לאבד את הלקוחות עוד לפני שהם הספיקו לראות את המוצרים שלכם. 

בנוסף, חיבור נכון בין כל הפלטפורמות יאשר לכם להכיר את הלקוחות שלכם בצורה הרבה יותר טובה. כך תוכלו לנתח את נתוני הגלישה שלהם, ולהבין מה הצרכים שלהם. 

ואם אתם לא משוכנעים שמדובר בשינוי חשוב, חפשו בגוגל את המונח cross device conversions ותבינו מיד שאתר שלא מותאם לגלישה רצופה מכל סוגי המכשירים, גורם לכם להפסיד כסף.

טעות מספר 2:
לא להרוויח את אמון הלקוחות

חשוב מאד שהלקוחות שלכם ירגישו נוח לקנות אונליין אצלכם.
למה הכוונה? הגולשים צריכים לדעת שאתם נוקטים בכל האמצעים כדי:

הנזק שנגרם כתוצאה מדליפת נתונים מהאתר שלכם, או כתוצאה מביקורת מכסחת ברשתות החברתיות בגלל שירות לקוחות גרוע, הוא עצום. הקדימו תרופה למכה, וודאו שהאתר שלכם עומד בכל הסטנדרטים הנדרשים כדי לשמור על הלקוחות שלכם. זכרו: חנות אונליין שנחשבת אמינה ורצינית = חנות אונליין מצליחה. 

טעות מספר 3:
חוויית משלוח בעייתית ואריזה מיושנת

כל אנשי המקצוע יאמרו לכם, ובצדק, שלחווית המשלוח יכולה להיות השפעה דרמטית על חוות הדעת של הלקוחות שלכם. ואנחנו לא מתכוונים רק למשלוח בדואר! 

כאשר אתם מוכרים אונליין, כל חוקי המשחק משתנים. הלקוח לא נכנס לחנות פיזית, והמפגש הראשון שלו עם המוצר שלכם מתרחש כאשר הוא פותח את החבילה. משום כך, יש חשיבות עצומה לחוויית המשלוח שאתם מספקים. 

האם החבילה הגיע בזמן? כבר קיבלתם נקודות. אבל איזו מן חבילה זו? האם זו שקית משלוח/אריזה יפה וממותגת? האם השתמשתם בשקית בלדרות מקורית, שגורמת ללקוח להתלהב ולהתרגש אפילו לפני שהוא פתח אותה? או שאתם עדיין משתמשים באריזות אנונימיות, פשוטות ולא מעוצבות, כפי שעשו לפני 15 שנה? 

חשוב לזכור שחוויית המוצר של הלקוח שלכם מתחילה ברגע שהוא מקבל לידיו את החבילה. הלקוח שלכם רוצה להרגיש מיוחד, להרגיש שהשקיעו בו וחשבו עליו. ואם תצליחו להשיג את האפקט הזה, זה ישתלם לכם. 

מחקרים רבים הוכיחו שהאריזה משפיעה באופן מהותי על האופן שבו הלקוח תופס את המוצר עצמו. באופן מדהים למדי, התברר שאריזה פשוטה גורמת ללקוח לזלזל באופן בלתי מודע במוצר שבפנים, גם אם מדובר במוצר מעולה. 

למעשה, מחקר שפורסם לאחרונה על ידי צוות חוקרים מאוסטרליה הוכיח שאפילו הטעם שלנו משתנה בהתאם לעיצוב: בניסוי שערכו, האריזה של מוצרי מזון השפיעה על צרכנים כמעט כמו הטעם של המוצר עצמו*!

זה אולי לא הוגן, אבל זה כוחו של הרושם הראשון… לכן, חשוב להקדים תרופה למכה, ולהשקיע במיתוג שקית האריזה כדי לייצר התרגשות והתלהבות. התחושה הראשונית הזאת שווה לכם כסף, והיא שווה לכם ביקורות חיוביות.  

טעות מספר 4:
לא לעשות אופטימיזציה לאתר

איך בדיוק צריך להיראות ולתפקד האתר הכי מתאים עבורכם? מה האתר שמשיג הכי הרבה המרות ומושך גולשים? כדי להבין זאת, אתם חייבים להעלות קודם כל את האתר שיש לכם לאוויר, ואז לבצע אופטימיזציה לפי הנתונים שתאספו. אם לא תשפרו ותעדכנו את האתר שלכם באופן קבוע, לעולם לא תגיעו לנוסחה המנצחת. עיקבו כל הזמן אחרי הדאטה (נתונים) מהאתר, ונסו להבין מה אפשר לעשות כדי לשפר את התוצאות ולהגדיל את החשיפה וההמרות.

טעות מספר 5:
תוויות מזון עם שגיאות הנובעות מחוסר היכרות עם התקן הישראלי לסימון אריזות ועלולות להוביל לתביעות ייצוגיות

יש לכם עסק קטן-בינוני למזון? אתם בוודאי מבולבלים מול הדרישות והתקינה של משרד הבריאות. מה צריך להיות כתוב בטבלה התזונתית? מה לא צריך להיות כתוב, ואיפה חייבים למקם את המידע?  לחברת פלקסופרינט ניסיון עשיר בתחום המזון, ונוכל להתריע בפניכם אם ניתקל בבעיות ושגיאות.

טעות מספר 6:
מאלתרים ו"זורמים" במקום לבנות אסטרטגיית חווית הלקוח (CUSTOMER EXPERIENCE STRATEGY)

עסקים מנצחים הם עסקים שמחליטים מראש מה האסטרטגיה שלהם, ומשתמשים באסטרטגיה שבנו כדי להשיג תוצאות. לכן, אתם צריכים לדעת בדיוק מה סדר הפעולות שבו אתם נוקטים כדי לייצר פעם אחר פעם, באופן שיטתי, לקוחות מרוצים שחוזרים אליכם וגם משאירים ביקורות חיוביות. 

מחקרים רבים מוכיחים עד כמה חוויית הלקוח קריטית להצלחת חנות אונליין. למעשה, 86% מהלקוחות מוכנים לשלם יותר עבור מוצר שמספק להם חווייה טובה ומיוחדת, ו-74% מהלקוחות המרוצים יגלו נאמנות למותג. 

אלה מספרים דרמטיים, ולכן בטח לא תופתעו לשמוע שבשנים האחרונות אלפי עסקים, גדולים וקטנים, בנו מחדש את אסטרטגיית המכירה שלהם והעמידו בראש סדר העדיפויות את חוויית הלקוח (CX EXPERIENCE). 

כדאי לזכור שהמונח “חוויית הלקוח” (CX) מתייחס למלוא האינטרקציה של הלקוח עם המותג שלכם, ולא רק לשירות הלקוחות (CUSTOMER SERVICE). 

למה אנחנו מתכוונים? הנה כמה דוגמאות:

אל תזלזלו בעוצמת החיבור הרגשי שנוצר עם הלקוחות! מחקר שפורסם במגזין העסקים של אוניברסיטת הרווארד הראה שחלק גדול מהאופן שבו הלקוחות תופסים מוצר נובע מהחיבור הריגשי שנוצר עם המותג. למעשה, לקוחות שיצרו חיבור רגשי עם מותג ימליצו פי 3 יותר על המוצר שרכשו, ויקנו בעצמם פי 3 יותר מאשר לקוחות שלא יצרו חיבור רגשי עם המותג. בנוסף, לקוחות שיצרו חיבור רגשי עם המותג מייחסים פחות חשיבות למחיר, ו”יערקו” למותג מתחרה רק אם יקבלו הנחה מאד משמעותית*.

הדרך להשיג חיבור רגשי חיובי, וחווייה רגשית (EMOTIONAL EXPERIENCE) מתחילה פעמים רבות בשירות הלקוחות. נציג שירות לקוחות שעושה מעל ומעבר כדי לעזור ללקוח שלכם, בעל עסק שמתייחס ללקוחות בחום ובעניין – אלה דברים שהופכים את המותג שלכם להרבה יותר מסתם חנות אונליין. אלה הדברים שהופכים אתכם למקום של הלקוחות שלכם, המקום שהם מרגישים שייכים אליו, ויחזרו אליו בנאמנות. 

המוצר עצמו: חוויית הלקוח מתחילה, כפי שהסברנו בסעיף הקודם, באריזת המוצר או בשקית המשלוח שבה הגיע אליו המוצר. כמובן שהמוצר שאתם מוכרים צריך להיות מעולה, אבל מחקרים רבים כבר הוכיחו שזה פשוט לא מספיק למכור “סתם” מוצר טוב. בשורה התחתונה, לשקיות מעוצבות ואריזות ממותגות יש אפקט חיובי משמעותי. אם אתם עדיין שולחים את המוצרים שלכם בשקיות בלדרות פשוטות ובאריזות לא מעוצבות, אתם מתחילים את חוויית הלקוח ברגל שמאל. אתם מפספסים הזדמנות להשיג חשיפה ברשתות החברתיות, ואתם כבר בעמדת נחיתות מול המתחרים שלכם.

טעות מספר 7: שוכחים להשקיע אנרגיה במכירה השנייה

בסופו של דבר, קל יותר למכור ללקוחות בפעם השנייה. הלקוחות כבר מכירים אתכם, הם כבר מחבבים אתכם, והם יודעים מה אתם מציעים. כדאי מאד לנצל את החיבור שנוצר, להשקיע במערכת היחסים, ולהמשיך למכור ללקוחות הקיימים שלכם מוצרים חדשים. אל תרוצו תמיד אחרי הלקוח הבא – השקיעו זמן ומחשבה אסטרטגית בטיפוח הקשר עם הלקוחות הנוכחיים. זו השקעה שתשתלם!

רוצים לשדרג את חוויית הלקוח שלכם בעזרת אריזות משלוח / שקיות בלדרות יפהפיות במחיר משתלם? חברת פלקסופרינט בע”מ היא אחת החברות הוותיקות והמנוסות ביותר בישראל, ועוסקת מזה 40 שנה בייצור אריזות גמישות ושקיות לעסקים. בזכות מכונות הייצור ודפוס המתקדמות שבמפעלנו, נוכל לייצר עבורכם אריזות גמישות ושקיות מכל סוג. אנו מספקים שקיות משלוח חלקות וממותגות לחברות בוטיק, ולמפעלים המובילים במשק.

*תוצרת הארץ * מחירים תחרותיים * זמני אספקה מהירים * ליווי וייעוץ מקצועי

חוויית לקוח מושלמת מתחילה עם אריזה או שקית איכותית מבית פלקסופרינט בע”מ. צרו קשר היום, והצוות המנוסה שלנו ידע לפתור כל בעיה. 

זקוקים להצעת מחיר? נשמח לעזור.
צרו קשר עוד היום:  054-5222802 (ז’קלין, רכזת המכירות של פלקסופרינט), ותוכלו לקבל ייעוץ מקצועי והצעת מחיר משתלמת.

להתאמת שקיות ממותגות לעסק

צרו קשר בטלפון 03-3967999 או באמצעות הטופס באתר ונציג מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים

המדריך לדפוס פלקסוגרפי בשנת 2021

הדפסה פלקסוגרפית היא שיטת דפוס שבה משתמשים בגלופה גמישה (מפולימר) המעבירה את הדיו ליריעה. שיטה זו מתאימה במיוחד להדפסה על גבי חומרים עדינים.

איך אפשר לעזור?

נשמח שתמלאו את הפרטים הבאים ונציג שלנו יחזור אליכם ואליכן בהקדם האפשרי